Torsdag igen!

Jaha så var det torsdag igen, barnen är avlämnade på skola/förskola!

Thea trivs verkligen nu! Det är så skönt, hon dansar in och är glad för att vara där! Hoppas verkligen att inte vårt möte med kommunen nästa vecka innebär att hon kommer att få vara där mindre för då är jag rädd att hon åter kommer att bli blyg och ledsen  när vi lämnar henne.

Annars så stortrivs hon med att spela handboll! Det är ett gäng tjejer här i byn (bla Sötaste och bästaste frissan Stina och söta Jennie från FL ) som startat upp knattehandboll! Första gångerna var hon såklart, hon är ju THEA och blygast i stan. Blyg och ville inte göra allt som de andra barnen gjorde men nu går det jättebra! I måndags så var vi lite sena och höll på att inte komma in! Då grät hon och var såå ledsen för att hon inte kunde spela!
     
DSC02222 DSC02223  DSC02226
Matilda då… Jaa hon är som hon är, trotsig och ”typig” men det får vi nog vänja oss vid… Hon kommer ju närmare och närmare tonåren! Det går hyfsat i skolan, bra för att vara Matilda!!! Hon kämpar med engelska och matte, matte är klurigt för henne! Och vad skulle det annars vara, med en mamma som inte är så himla bra i matte, det var först på ssk utbildningen som jag knäckte nöten (ja så länge jag får vara praktisk, ska jag skriva är det klurigt fortfarande men det är en annan historia).

Och vi alla då… Tja livet rullar på i 300 knyck! Men det GÅR! Jag trivs så bra på jobbet! Även om tider och pusslande tar knäcken på mig vissa gånger…

2008-12-04 @ 09:28:46

Lämna en kommentar