Long time now write?

Ja eller hur man nu ska uttrycka sig efter nästan ett helt års borta varo från att blogga…

Jag har inget att skylla på, mer än möjligtvis att jag aldrig sitter vid en vanlig dator hemma och jag orkar inte blogga från telefonen. Dålig ursäkt kanske?

Jag lever i alla fall, det har den här hösten fått mig klar i visshet om! Den har verkligen varit ett elddop utan dess like! Men nu verkar det tack GODE GUD att vända!

Matilda har börjat på gymnasiet och slipper pendla, eller ja hade sluppit pendla om hon inte envisats med att ”bo” hos sin pojkvän i Eslöv, nej vi är inte helt överens om den lösningen, men 16 åringar är lite svåra att låsa in dessutom är det nog helt enkelt inte tillåtet att låsa in sina barn.

Thea och Liv har kommit in i sina nya tillvaros i skola och på förskolan, Liv har fyllt 5(!!!) hur nu det är ens möjligt? hon föddes ju typ i förrgår!?

Jag då? Ja jag tar mig framåt, året har givit mig nya vänner, underbara sådan (Pia, Stefan, Hoppe, Bettan, Camilla, Håkan, Aage, Stefan, Lasse, Nine mfl helt utan inbördes ordning!) Ni är helt fantastiska hela bunten! Jag är fortfarande självkritisk, och mitt självförtroende suger, men med Lena, Stefan, Stefan, Håkan, Anders och Lasses hjälp ska vi nog kunna råda bot på det… Om jag bara vågar… Det är ju det där med att våga.

Just nu är det mitt i natten och jag sitter på jobbet, mitt älskade jobb! För jag är kanske konstig men jag gör det, jag älskar mitt jobb! Jag är nästan aldrig ledsen när jag går hit, jag har lärt mig så himla mycket det sista 1½ året, nya saker nästan varje dag!

Vintern börjar smyga sig på ordentligt jag fryser konstant och drömmer om sol och värme!

Tills vi hörs nästa gång!

Ta hand om dig och krama någon som behöver det!

Kommentera

